رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران فارس با اشاره به حضور پرقدرت استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: فارس در این نمایشگاه بین‌المللی خوش درخشید و این مهم تنها با هم‌دلی و اتحاد بین بخش‌های خصوصی و دولتی میسر شد و جا دارد از تدبیر و فعالیت‌های سازنده مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان تقدیر و تشکر کنیم.

 به گزارش ایلنا، حسن سیادتان در آئین تقدیر از دست اندرکاران برگزاری غرفه فارس در نمایشگاه گردشگری تهران که در هتل بزرگ شیراز برگزار شد، با تأکید بر اینکه متولی اصلی گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی است افزود: متولی گردشگری در استان فارس اداره کل میراث فرهنگی است، هرچند که برخی ادارات معاونت گردشگری در دستگاه خود ایجاد کردند اما تمامی جوامع حرفه‌ای خصوصی گردشگری تنها به متولی این حوزه پاسخگو خواهد بود.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در نوروز اتاق رایگان به هیچ نهاد، ارگان و یا فرد نداریم گفت: مخارج هتل‌ها بسیار بالاست ازاین‌رو اتاق، غذا یا سالن رایگان حتی برای انتخابات به متقاضیان نداریم. رئیس جامع حرفه‌ای هتلداران فارس افزود: هم‌اکنون ۲۱ هتل در استان در حال ساخت است و قبل از نوروز هم یک هتل ۵ ستاره در شیراز افتتاح خواهد شد‌.

در این مراسم روح‌الله روانشاد سرپرست امور هماهنگی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه متراژ غرفه فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حدود یک هزار مترمربع بود گفت: غرفه فارس به‌صورت یکپارچه و با رویکرد توسعه گردشگری زیارت و مذهبی و با شعار فارس به شما خوش‌آمد می‌گوید به مدت ۴ روز پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به حوزه گردشگری بود.

 

روانشاد افزود: در این نمایشگاه ۱۴ طرح و پروژه گردشگری فارس با حضور مسئولان ملی حوزه گردشگری رونمایی شد. وی همچنین از تمامی فعالان و دست اندرکاران برگزاری غرفه فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم محمد آزاد رئیس کارگروه راهبردی زیارتی و گردشگری نهاد رهبری در استان فارس نیز گفت: خوشبختانه غرفه فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به‌تمامی حوزه‌های گردشگری اعم از مذهبی، زیارتی، تاریخی، طبیعی و سلامت و….. پرداخت که این موضوع جای تقدیر و تشکر از دست اندرکاران آن دارد. او در رابطه با کارگروه راهبردی زیارتی و گردشگری نهاد رهبری افزود: هدف از تشکیل این کارگروه سیاست‌گذاری و بررسی چالش‌ها و رفع موانع و مشکلات حوزه گردشگری و فرهنگی است.

در ادامه این آیین خسرو مقدسی دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس گفت: نمایشگاه گردشگری امسال تهران دست آوردهای بسیاری برای استان به همراه داشت که اصلی ترین آن وفاق و همدلی بین صنوف مرتبط گردشگری بود.

او افزود: در این نمایشگاه مذاکراتی در خصوص راه‌اندازی قطار شیراز به اصفهان با وزیر راه و همچنین افزایش و توسعه پروازهای داخلی و خارجی به مقاصد پرتردد استان فارس با برخی شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفت.

 در ادامه این مراسم امیرحسین حکمت نیا مشاور شهردار در حوزه گردشگری نیز طی سخنانی گفت: شهرداری شیراز با پیوست گردشگری پویایی که دارد حضور فعال در نمایشگاه گردشگری تهران حضور داشت.

 او افزود: در حال حاضر نیاز گردشگری در استان باور است. حکمت نیا گفت: باید به باور اقتصادی گردشگری و برکات گردشگری برسیم و خوشبختانه این باور با هم‌دلی که در برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران در بین صنوف گردشگری استان شکل گرفت وجود دارد.

بنابراین گزارش در این مراسم از تمامی دست اندرکاران برگزاری غرفه‌های استان فارس در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته تقدیر به عمل آمد.

2 اسفند 1402

منبع: خبرگزاری ایلنا

https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7-15/1451740-%D8%AA%D9%82%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D9%81%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86